Godziny otwarcia: Poniedziałek - Piątek 09:00 - 21:00 | Sobota: 09:00 - 21:00 | Niedziela handlowa: 10:00 - 20:00

2022-06-03

3 czerwca - Światowy Dzień Savoir-vivre w Galerii Handlowej


Dziś przypominamy na czym polega... "sztuka życia", czyli savoir-vivre.

3 czerwca to Światowy Dzień Savoir-vivre, czyli zbioru zasad, dzięki którym wszystkim nam się żyje troszkę milej , a o których czasami zapominamy z powodu pośpiechu czy nerwów, które to sami w sobie lub sami wzajemnie w sobie generujemy.

Jak powinien działać ten cały savoir-vivre w kontekście relacji w Galerii Handlowej?

1. Fundament: dobre maniery, kultura osobista i szacunek powinny cechować sprzedawcę oraz klienta. Codziennie. Nie tylko od 9 do 21 
2. Korzystanie ze zwrotów grzecznościowych powinno odbywać na porządku dziennym. 
3. Niedbałość, obojętność ze strony sprzedawców czy opryskliwość z obu stron (sprzedawca – klient, klient - sprzedawca) skomentujemy: nieładnie, nieładnie!
4. Ciekawa zasada: powitanie różni się w zależności rodzaju sklepu! W sklepach samoobsługowych, sprzedawca pierwszy wita się i żegna z klientem, w małych sklepach klient wita się pierwszy, ponieważ jest osobą wchodzącą do pomieszczenia.
5. Czekanie przy kasie: co robić?  Klient stojący przy ladzie powinien mieć pierwszeństwo w stosunku do innych wykowanych przez sprzedawcę prac (np. wykładania towaru), chyba że do zakończenia wykonywanych czynności sprzedawca nie potrzebuje więcej niż 10 s, wówczas może czynność wykonywaną zakończyć przed podejściem do kasy… LECZ! Jeśli sprzedawca jest jedyną osobą pracującą w sklepie i musi towar przyjąć w momencie, kiedy klient stoi przy kasie, wówczas jest zobligowany do poinformowania klienta , jak długo jeszcze będzie musiał czekać. Uf… 
6. Pamiętamy, że  uśmiech pozwala na załagodzenie wielu sytuacji i umila wspólny czas spędzony w sklepie!
7. Krytyka pracowników przez kierownika sklepu przy klientach wprowadza dyskomfort sytuacyjny i podważa autorytet pracowników, więc ponownie: nieładnie, nieładnie)
8. Temat kolejki – kto pierwszy i dlaczego?  Sprzedawca powinien obsłużyć poza kolejnością m.in. ciężarną kobietę czy osobę niepełnosprawną.

 Pamiętajmy, że zasady savoir-vivre (oraz zwykła życzliwość i wyrozumiałość) służą do tego, byśmy czuli się przy sobie dobrze.

 
Wszystkie prawa zastrzeżone Sekunda 2021
designed by dotRED